Kifli-toplisták: eddig 6 tonna szaloncukrot vittünk ki nektek
Ezeket kerestétek és szerettétek az ünnepi időszakban: egy kis statisztika-bulvár üzleti elemzőnktől.
Tudjuk, mit vettél idén télen! Ez nem valami B-kategóriás horrorvígjáték címe, egyszerűen csak rendkívül kíváncsiak voltunk arra, hogy melyek voltak 2022-ben a Mikulás és a karácsonyi bevásárlás slágertermékei. Feketeöves üzleti elemzőnk, Sárközi Péter olyan lelkesen bányászta ki az adatokat a Kifli gigantikus adatbázis-barlangjából, hogy öröm olvasni – reméljük, hogy számotokra is.
Nálunk az ünnepi felkészülés elejétől - tehát a kiskereskedelemben tradicionális november 1-től - számítva december közepéig a vásárlók 71%-a rakott bármilyen karácsonyi jellegű terméket a kosarába, ami a vásárlások közel felét (48%-át) lefedi.
Kedvenc kategóriák
Mivel az ünnepi felkészülés időszaka nagyon hosszú, ezért egy jó akció esetén előnyben részesítjük a hosszan eltartható élelmiszereket – kezdett bele az analizálásba a szakértőnk. – Emiatt a karácsonyi terméklistánk legnagyobb darabszámú eladással büszkélkedő kategóriája a fagyasztott élelmiszereké (a hasábburgonya, a zöldborsó és fagyasztott málna lettek a toplistások), amit a tartós élelmiszerek követnek. A második legkedveltebb kategória ugyanis a házi sütés-főzés, különösen tekintett a mézeskalács hozzávalóira (itt a dobogósok az ehhez való lisztek, fűszerkeverékek és dekortollak lettek). Utána következnek a tejtermékek: a laktózmentes tejek uralják a vásárlói kosarakat, utána pedig a főzőtejszín.
Top nyalánkságok
Ami az édességeket illeti: ugyan vannak szuper cukorka és keksz ajánlataink az ünnepekre, a csokoládé messze magasan uralja a mezőnyt. Konkrétan minden 6. karácsonyi termék ebből a kategóriából kerül ki. A lila tehén a kedvencünk, hisz vele adtuk el a legtöbb csokimikulást, de az övé a 2-3. hely is egy karácsonyfa formájú csokoládéval és a szaloncukorral. Ha kilépünk a lila ködből, akkor a legjobban teljesítő szaloncukor egy hazai, klasszikus zselés szaloncukor citrom és narancs ízben. És most jön egy sokkoló adat: szaloncukor fronton közel 6 tonnányi mennyiséget adtunk el 10 nappal karácsony előttig, ami közel 20.000 doboznyi édességet jelent. Az eladásokból arra következtetünk, hogy szaloncukorból szeretünk több doboznyit is venni, hisz 1 átlagos szaloncukor vásárlás közel 1,5 doboznyi szaloncukrot jelent.
Mikulás figurából egyébként összesen 18.915 darabot adtunk el december közepéig – ennél a kategóriánál egyértelműen látszik, hogy több mikulásfigurát vettünk, rendelésenként átlagosan 3 darabot. A mikulásliga 3. legerősebb versenyzője két közönségkedvencet követően egy vegán változat volt.
Legkedveltebb italok
Italok terén a teák főszezonját éljük a hideg beálltával, és boldogan ajándékozunk különleges ízeket vagy válogatósokat szeretteinknek. Alkoholok terén a forralt bor, a sörkülönlegességek és a különleges ízélmények(re való törekvés) jellemzőbbek a téli időszakban. Aki azonban valami alkoholmentesre vágyna – ami nem tea –, az jellemzően az extravagáns ízesítéseket keresi, legyen az kávé vagy gyümölcsital.
A hús-hal mezőny győztesei
Egy korábbi kutatás szerint a magyarok a halfogyasztásuk jelentős részét karácsonyra időzítik. Ez a Kiflis vásárlásokon is látszik, hiszen a húsok és halak terén a 2-3. helyre is egy-egy lazacfilé úszott be, de az első helyen – és ez nem kacsa – a pecsenyekacsa végzett.
Népszerű játékok
Játékok terén a jelképesebb apróságok teljesítettek eddig jobban – ennek oka, hogy a statisztikák megvizsgálásakor a télapó már itt volt, de a karácsony még nem jött el –, épp ezért a meglepetés dobozokra (meglepetés labda, mozdony vagy a növekvő dínó tojásban) és az egyszerű klasszikusokra (pl. lépcsőnjáró rugó) esett a Kiflis vásárlók választása.
Keresett csomagolások és dekorációk
Végül az ünnep úgy teljes, ha minden ki van dekorálva: a mikulás közel 3000 piros tasakot telepakolt a segítségünkkel, de nagyjából félezer dísztasak is gazdára talált. A karácsonyfadíszek közül egy papírgömb-szettet és egy díszpálcikát választották legtöbben.
A Kifli hitvallása ugyanúgy örökzöld (lásd Green Friday kampányunkat követő, vásárlókat méltató statisztikáinkat), mint a fenyőfák. Eddig több mint 200 fenyővel tettük szebbé és meghittebbé az ünnepeket, de mire a blog megjelenik, valószínűleg még sokkal több boldog családnál leltek új otthonra a magyar nordmann fenyők.
Kellemes ünnepeket kívánunk minden kedves vásárlónknak, és köszönjük, hogy idén is minket választottatok!